Ajankohtaista

Huomio! Mikäli haluat vuokrata seuralle voitelukopin stadionin välittömästä läheisyydestä, toimi pikaisesti! Varaukset tehtävä 31.12.2017 mennessä sähköpostilla: hopeasompa2018@gmail.com! Hinta to-su 900,-.

Hopeasomman loppukilpailu 2018 lähestyy!

Kuhmo-Ski järjestää vuoden 2018 Hopeasomman loppukilpailun Kuhmossa 2.- 4. maaliskuuta.

Osallistumisoikeus Hopeasompa-loppukilpailuihin on kaikilla vuosina 2002-2005 syntyneillä Hiihtoliiton jäsenseurojen jäsenillä, joilla on voimassa B-lisenssi tai skipassi.  Odottelemme Kalevalan kankaalle huoltojoukot mukaan luettuna reilua kolmeatuhatta henkilöä, ovathan kyseessä Suomen suurimmat SM-tason hiihtokisat. Päivittäin ladulle starttaa reilut 700 hiihtäjää.

Hyvinvointi Sampo toimii hermokeskuksena kisojen aikaan.Torstaina 1.3. avaamme klo 12  kilpailukanslian siellä ja  virallinen harjoitteluaika kilparadoilla alkaa. Kisaravintola maittavine ruokineen on myös avoinna päivittäin  Hyvinvointi Sammossa. Kisojen jälkeen kolmen parhaan hiihtäjän  kukitus tapahtuu stadionilla ja pressitilaisuus on kunkin sarjan päätyttyä liikuntakeskuksen  mediatilassa  Hyvinvointi Sammon salissa tapahtuu sitten hiihtäjien palkitseminen perjantaina ja lauantaina.

Pe 2.3.avautuu kisakanslia jo klo 7 ja on auki iltaseitsemään. Samalla aikataululla toimitaan myös lauantaina. Perjantain kisaohjelmassa on henkilökohtainen kilpailu sprintti vapaalla hiihtotavalla. Kilpailupäivä 1 Pe 2.3.2018 Henkilökohtaiset matkat, sprintti (V) klo 9.00 M16, N16, M14, N14

Lauantaina kisapäivän avaa Kuhmon uusi kaupunginjohtaja Tytti Määttä jonka jälkeen alkaa henkilökohtainen kilpailu perinteisellä tavalla.

Kilpailupäivä 2 La 3.3.2018  Henkilökohtaiset matkat (P) M16 8 km, M15,M14 5 km, M13 3 km, N16,N15 5 km, N14,N13 3 km

Sunnuntain kisapäivä aloitetaan pastori Riikka Pääkkösen pitämällä kisahartaudella. Sunnuntaina kisataan viestikilpailu.

Kilpailupäivä 3 Su 4.3.2018  Viestit (V) 3 x V: M16 3x5 km, M14 3x3 km, N16,N14 3x3 km

Hiihtojärjestystä voi tarkastella osoitteessa http://www.hiihtoliitto.fi/hopeasompa/maastohiihto/lahtolistat-ja-tulokset/

Osallistujamäärältään mittavan tapahtuman järjestäminen vaatii paljon järjestäjäorganisaatiolta. Työtä onkin tehty jo pidemmän aikaa tapahtuman valmistelujen suhteen. Vapaaehtoisten talkoopanoksen merkitys on todella suuri eri toimintojen onnistumiseksi. Laskujemme mukaan tarvitsemme reilu sata henkilöä eri tehtäviin, mikäli kiinnostuit talkootoiminnasta, voit laittaa sähköpostia: hopeasompa2018@gmail.com.

Järjestetään yhdessä nuorille hyvät kisat!

Järjestelytoimikunnan pj Marko Pääkkönen

Sähköposti: hopeasompa2018@gmail.com