Huoltokeskus

Työpöydät järjestykseen, irtotavarat laatikoihin ja sukset sisään. Huoltokeskuksen lisäsiiveke kontin sisään ja tien päälle. Suomen Hiihtoliiton liikkuva huoltokeskus nopeuttaa huoltotiimin työtä, kun purkamiseen ja pakkaamiseen käytetty aika vähenee.

Suomen maajoukkueen mobiili huoltokeskus eli huoltorekka valmistettiin mittatilaustyönä. Tekijöissä on useita suomalaisia yrityksiä. Huoltorekka on varustettu huipputekniikalla, josta osa on käytössä ainoastaan Suomella. Teknisiin innovaatioihin kuuluu muun muassa ilman poistoimu suoraan voitelupöydistä alakautta eikä yläpuolisen ilmanvaihdon kautta, jolloin huoneilma pysyy selvästi puhtaampana.

Scanian R420 -vetoauton hytistä löytyy majoitustilat kahdelle henkilölle. Huoltokontti on 13,4 metriä pitkä ja 2,5 metriä leveä. Sen 33,5 neliömetrin pinta-ala kasvaa kuitenkin levennysosan ansiosta, jolloin huoltotilan kokonaispinta-ala kasvaa reiluun 45 neliömetriin. Tuohon tilaan mahtuu seitsemän täysin varusteltua työpistettä eli oma jokaiselle huoltajalle.

Huoltoryhmän kannalta huoltorekasta on se etu, että kaikki tavarat ovat aina valmiina ja kisapaikoilla purkamiseen ja pakkaamiseen tarvitsee jatkossa käyttää vähemmän aikaa.

Projektissa mukana:
Vastuullinen rakentaja, Laurinaho Yhtiöt Oy, Parkano