Maksa lisenssi

Lisenssin tai Skipassin lunastaminen kaudelle 2017 - 2018

Lisenssien ja Skipassien lunastus on siirtynyt uuteen Suomisport-palveluun, www.suomisport.fi.

Siirry tästä lisenssin ja Skipassin lunastukseen.

Jokaisen lisenssin tai Skipassin hankkijan tulee aluksi rekisteröityä Suomisport-palveluun. Alaikäisen lapsen lisenssi hankitaan kuitenkin huoltajan profiilin kautta tai seurakäyttäjän toimesta nipussa.

Kaudella 2017–2018 kaikki lisenssin ja Skipassin lunastaneet saavat Suomisport-profiiliinsa merkinnän lisenssin voimassaolosta. Tämä merkintä on samalla henkilön kuluvan kauden lisenssikortti. Lisenssimerkintä aktivoituu heti maksun jälkeen. Syksyn aikana käyttöön tulee mobiilisovellus, joka ladataan sovelluskaupoista. Mobiilisovellus on käytettävissä iOS- ja Android-alustoille.

Rekisteröityminen ja lisenssin osto

Profiilin luominen Suomisporttiin (tehdään kertaalleen ennen lisenssin ostoa)

1. Mene osoitteeseen www.suomisport.fi ja klikkaa sisään Suomisporttiin.

2. Aloittaaksesi tilisi luomisen tai kirjautuaksesi sisään, anna puhelinnumerosi, johon voit vastaanottaa tekstiviestejä tai sähköpostiosoitteesi. Alaikäisen lapsen huoltaja: käytä omaa yhteystietoasi.

3. Jos käytit puhelinnumeroasi, saat tekstiviestinä kertakäyttöisen kirjautumiskoodin, jonka syöttämällä voit jatkaa tilisi luomista. Jos käytit sähköpostiosoitettasi, saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta voit jatkaa tilisi luomista.

4. Anna loput tilin luomiseen tarvittavat tiedot ja klikkaa Luo tili. Alaikäisen lapsen huoltaja: käytä kaikkia omia tietojasi.

5. Luotuasi tilisi näet oman profiilisi. Suomisport-profiilissasi näkyvä Sportti-id:si saattaa olla muu kuin entinen ID:si, joka päivittyy profiiliisi myöhemmin.

Lisenssin ostaminen (profiilin luomisen jälkeen)

6. Kirjaudu profiiliisi ja aloita ostotapahtuma valitsemalla ”Osta lisenssi”.

7. Valitse lajisi (maastohiihto / mäkihyppy / yhdistetty / alppihiihto / freestyle / nopeuslasku / telemark).

8. Valitse oletko ostamassa lisenssiä itsellesi vai huollettavalle lapsellesi. Jos olet ostamassa lisenssiä lapsellesi, pyydetään sinua ensin täyttämään lapsesi tiedot. Alaikäiselle lapselle profiilin rekisteröi lapsen vanhempi oman profiilinsa kautta ("lisää lapsi" -toiminnolla). Myös lapsen lisenssi lunastetaan aikuisen profiilin kautta.

9. Näet sinun ikäisellesi liikkujalle myynnissä olevat lisenssit. Valitse haluamasi lisenssi.

10. Valitse lisenssiseurasi. Edustusoikeutesi on sidottu valitsemaasi seuraan.

11. Valitsemasi lisenssi saattaa vaatia vakuutuksen. Jos näin on, valitse haluamasi vakuutus tai ilmoita että olet hankkinut vakuutuksen muualta. Skipassiin ei valita vakuutusta erikseen vaan se sisältyy automaattisesti Skipassiin.

12. Hyvältä näyttää, jatketaan maksamaan. Tämän jälkeen sinua pyydetään vielä täydentämään osoitetietosi, jos niitä ei vielä ole profiilissasi.

13. Valitse haluamasi maksutapa ja siirry suorittamaan maksu: Maksun saajana lukee Maksuturva, joka toimii maksun välittäjänä. Maksun lisätiedoissa voi olla maininta myös Olympiakomiteasta, joka toimii järjestelmän ylläpitäjänä. Tämä on täysin ok.

Huom! Maksun välittäjänä toimii Maksuturva. Jos valitset laskuvaihtoehdon, maksuusi lisätään palvelussa näkyvä laskutuslisä. Valitessasi lasku- tai erämaksuvaihtoehdon teet laskutussopimuksen Lindorffin ja Maksuturvan kanssa, et Suomen Hiihtoliiton kanssa.

14. Suorita maksu valitsemallasi maksutavalla ja tämän jälkeen palaa myyjän palveluun. Saat ostoksesi maksutiedot sähköpostiisi ja näet ostamasi lisenssin ja vakuutuksen tiedot aina omassa profiilissasi.

Tässä maksuohjeet kuvien kera.

Lisätiedot lisenssi- ja Skipassiasioissa:
Maastohiihto, mäkihyppy ja yhdistetty: Larissa Erola, larissa.erola(@)hiihtoliitto.fi, 040 744 7741
Alppilajit: Minna Karhu, minna.karhu(@)skisport.fi, 0440 211 024