Skipassi

Skipassi 2015 - 2016

Edullinen hiihtolajien harrastajan lisenssituote.

Skipassi tarjoaa ryhmävakuutusturvan hiihtolajien harjoituksiin, koulutus-, liikunta- ja valmennusleireille sekä näihin välittömästi liittyville meno- ja paluumatkoille. Skipassi oikeuttaa muun harrastamisen lisäksi osallistumaan myös tietyntasoisiin kilpailuihin.

Maastohiihdossa, mäkihypyssä ja yhdistetyssä Skipassi oikeuttaa osallistumaan piiri-, alue- ja seuratason kilpailuihin, oman seuran järjestämään kansalliseen kilpailuun sekä Hopeasomman loppukilpailuun. Myös maastohiihdon veteraanien SM-kilpailuihin osallistumiseksi riittää Skipassi.

Alppi- ja freestylehiihdossa kaiken ikäiset harrastajat saavat osallistua Skipassilla SSF:n jäsenseurojen järjestämiin, kansallisen kilpailukalenterin ulkopuolisiin seura- ja aluekilpailuihin (alppihiihdossa esim. Mini-masters, Satakuntacup, seuraottelut yms.) sekä oman seuran järjestämiin kansallisiin, kilpailukalenterin mukaisiin kilpailuihin. Freestylehiihdossa myös Kids Aluekilpailuihin riittää kaikenikäisille osallistujille Skipassi.

12-vuotiaat ja nuoremmat (v. 2004 ja myöhemmin syntyneet) saavat osallistua Skipassilla kaikkeen kansalliseen kilpailutoimintaan. Skipassin vakuutusturva on voimassa kilpailuissa yllämainittujen kilpailurajoitusten mukaisesti.

Uutena lisenssituotteena kaudelle 2015 - 2016 on tullut maastohiihdon B2-lisenssi, mäkihypyn ja yhdistetyn B2-lisenssi ja alppilajien B3-lisenssi. Nämä lisenssit ovat tarkoitettu 12-vuotiaille ja nuoremmille (oltava 12-vuotias tai nuorempi koko lisenssikauden ajan 1.10.2015 - 30.9.2016) ja niiden yhteydessä lunastettu vakuutus on voimassa myös muissa urheilulajeissa (muutkin kuin Hiihtoliiton alaiset urheilulajit). Mikäli lapsi tarvitsee vakuutuksen vain hiihtolajeihin, on tarjolla entiseen tapaan myös ryhmävakuutuksen sisältävä edullinen Skipassi.

Yli 12-vuotiaat (v. 2003 ja aikaisemmin syntyneet) tarvitsevat kilpailulisenssin osallistuessaan kansalliseen kilpailutoimintaan muualla kuin oman seuran järjestämissä kilpailuissa ja Hopeasomman loppukilpailussa. Skipassin vaihtaminen lisenssiin kesken kauden ei ole mahdollista vaan lisenssi täytyy ostaa erikseen normaaliin hintaan, vaikka samalle kaudelle olisi jo hankittu Skipassi.

Skipassien hinnat

Nuorten Skipassi, 18-vuotiaat ja nuoremmat (s. 1998 ja myöhemmin)

Skipassi (sis. ryhmävakuutuksen) 15 €
Skipassi + Hiihto-lehti 45 €
Skipassi + Edge-lehti 37 €

Aikuisten Skipassi, 19-vuotiaat ja vanhemmat (s. 1997 ja aikaisemmin)

Skipassi (sis. ryhmävakuutuksen) 25 €
Skipassi + Hiihto-lehti 55 €
Skipassi + Edge-lehti 47 €

Skipassit sisältävät OP Vakuutuksen ryhmävakuutuksen. Vakuutus tulee voimaan 1.10.2015 ennen tätä päivää maksettujen Skipassien osalta. Myöhemmin lunastetettavien Skipassien vakuutus on voimassa maksupäivästä klo 24.00 tai maksuhetkestä lähtien, mikäli suorituksesta on esittää maksutosite, josta käy ilmi tarkka maksuaika. Vakuutus päättyy 30.9.2016.

Valinnaisesti Skipassiin voi sisällyttää Hiihto- tai Edge-lehden. HUOM! Alppihiihtoseurojen jäsenet saavat Edge-lehden seuran jäsenyyden kautta. Varmistathan seuraltasi ennen lehden tilausta, oletko heidän jäsenlistallaan ja saamassa lehden jo tätä kautta.

Hiihto-lehden vuosikerta maksaa Skipassin yhteydessä lunastettuna 30 € (normaalin vuositilauksen hinta 40,90 €). Vuosikerta tarkoittaa lisenssikautta eli loka-syyskuussa ilmestyviä lehtiä. Skipassi + lehti kannattaa lunastaa heti kauden alussa, jotta varmistaa koko kauden lehtien saannin.

Skipassin lunastaminen

Skipassit lunastetaan aina netin kautta. Kaikki oston yhteydessä ilmoitetut tiedot siirtyvät reaaliajassa suoraan rekisterijärjestelmään. Siirry ostamaan Skipassi tästä.

Skipassikortti ja Sportti-ID

Kaikki Skipassin maksaneet saavat postitse Skipassikortin noin kahden viikon sisällä maksupäivästä. Kortissa näkyy henkilökohtainen 8-numeroinen skipassinumero eli Sportti-ID.

Polttoaine-etu

Skipassikortilla saa alennusta polttoaineista tankattaessa kaikille St1- ja miehitetyillä Shell-huoltoasemilla. Tästä syystä kortin takana on magneettinauha. Edun saa syöttämällä kortin ennen maksuvälinettä automaattiin. Kassalla maksettaessa kortti tulee näyttää ennen maksusuoritusta.

Alennuksen määrä on asemakohtainen, noin 2,0 senttiä / litra. Ennen matkalle lähtöä kannattaa tutustua asemaluetteloon osoitteessa http://www.st1.fi ja varmistaa reitille osuvat St1- ja Shell-asemat.

Lue muista St1-eduista tästä.

Lisätiedot Skipassiasioissa:
Maastohiihto, mäkihyppy ja yhdistetty: Larissa Erola, larissa.erola(@)hiihtoliitto.fi, 040 744 7741
Alppilajit: Minna Karhu, minna.karhu(@)skisport.fi, 0440 211 024

Ladattavat tiedostot: