Skipassi

Skipassi 2017 - 2018

Edullinen hiihtolajien harrastajan lisenssituote.

Skipassi tarjoaa ryhmävakuutusturvan hiihtolajien harjoituksiin, koulutus-, liikunta- ja valmennusleireille sekä näihin välittömästi liittyville meno- ja paluumatkoille. Skipassi oikeuttaa muun harrastamisen lisäksi osallistumaan myös tietyntasoisiin kilpailuihin.

Maastohiihdossa, mäkihypyssä ja yhdistetyssä Skipassi oikeuttaa osallistumaan piiri-, alue- ja seuratason kilpailuihin, oman seuran järjestämään kansalliseen kilpailuun sekä Hopeasomman loppukilpailuun. Myös maastohiihdon veteraanien SM-kilpailuihin osallistumiseksi riittää Skipassi.

Alppi- ja freestylehiihdossa kaiken ikäiset harrastajat saavat osallistua Skipassilla SSF:n jäsenseurojen järjestämiin, kansallisen kilpailukalenterin ulkopuolisiin seura- ja aluekilpailuihin (alppihiihdossa esim. Mini-masters, Satakuntacup, seuraottelut yms.) sekä oman seuran järjestämiin kansallisiin, kilpailukalenterin mukaisiin kilpailuihin. Freestylehiihdossa myös Kids Aluekilpailuihin riittää kaikenikäisille osallistujille Skipassi.

12-vuotiaat ja nuoremmat (v. 2006 ja myöhemmin syntyneet) sekä 65-vuotiaat ja vanhemmat (v. 1953 ja aiemmin syntyneet) saavat osallistua Skipassilla kaikkeen kansalliseen kilpailutoimintaan.

Maastohiihdon B2-lisenssi, mäkihypyn ja yhdistetyn B2-lisenssi ja alppilajien B3-lisenssi ovat tarkoitettu 12-vuotiaille ja nuoremmille (oltava 12-vuotias tai nuorempi koko lisenssikauden ajan 1.10.2017 - 31.5.2018) ja niiden yhteydessä lunastettu vakuutus on voimassa myös muissa urheilulajeissa (muutkin kuin Hiihtoliiton alaiset urheilulajit). Mikäli lapsi tarvitsee vakuutuksen vain hiihtolajeihin, on tarjolla entiseen tapaan myös ryhmävakuutuksen sisältävä edullinen Skipassi.

13 - 64 -vuotiaat (v. 1954 - 2005 syntyneet) tarvitsevat kilpailulisenssin osallistuessaan kansalliseen kilpailutoimintaan muualla kuin oman seuran järjestämissä kilpailuissa ja Hopeasomman loppukilpailussa sekä maastohiihdon veteraanien SM-kilpailussa. Skipassin vaihtaminen lisenssiin kesken kauden ei ole mahdollista vaan lisenssi täytyy ostaa erikseen normaaliin hintaan, vaikka samalle kaudelle olisi jo hankittu Skipassi.

Skipassien hinnat

Nuorten Skipassi, 18-vuotiaat ja nuoremmat (s. 2000 ja myöhemmin)

Skipassi (sis. ryhmävakuutuksen) 20 €
Skipassi + Hiihto-lehti 46 €
Skipassi + Edge-lehti 42 €

Aikuisten Skipassi, 19-vuotiaat ja vanhemmat (s. 1999 ja aikaisemmin)

Skipassi (sis. ryhmävakuutuksen) 30 €
Skipassi + Hiihto-lehti 56 €
Skipassi + Edge-lehti 52 €

Skipassit sisältävät OP Vakuutuksen ryhmävakuutuksen. Vakuutus tulee voimaan 1.10.2017 ennen tätä päivää maksettujen Skipassien osalta. Myöhemmin lunastetettavien Skipassien vakuutus on voimassa maksupäivästä klo 24.00 tai maksuhetkestä lähtien, mikäli suorituksesta on esittää maksutosite, josta käy ilmi tarkka maksuaika. Vakuutus päättyy 31.5.2018.

Valinnaisesti Skipassiin voi sisällyttää Hiihto- tai Edge-lehden. HUOM! Alppihiihtoseurojen jäsenet saavat Edge-lehden seuran jäsenyyden kautta. Varmistathan seuraltasi ennen lehden tilausta, oletko heidän jäsenlistallaan ja saamassa lehden jo tätä kautta.

Hiihto-lehti (5 numeroa loka-toukokuussa) maksaa Skipassin yhteydessä lunastettuna 26 € (vuositilaus normaalisti 40,90 €). Skipassi + lehti kannattaa lunastaa heti lisenssikauden alussa, jotta varmistaa koko kauden lehtien saannin.

Skipassin lunastaminen

Skipassit lunastetaan aina netin kautta osoitteessa www.suomisport.fi. Jokaiselle Skipassin lunastajalle muodostuu Suomisport-tili, josta voi milloin tahansa tarkistaa voimassa olevat lisenssinsä ja tietonsa.

Sportti-ID ja Skipassikortti

Jokainen Skipassin lunastaja saa 8-numeroisen Skipassi-/lisenssinumeron eli Sportti-ID:n, joka näkyy Suomisport-profiilissa. Ensimmäistä kertaa Suomisportiin kirjautuessa Sportti-ID saattaa olla muu kuin mahdollinen entinen ID, joka päivittyy profiiliin myöhemmin.

Muovisia Skipassikortteja ei enää postiteta vaan ne korvaa mobiilikortti. Suomisport-kännykkäapplikaatio on ladattavissa Apple Storesta ja Google Playstä iOS- ja Android-alustoille ja sovellus toimii myös offline-tilassa. Suomisportiin kirjaudutaan kännykkään tilattavan kertakäyttösalasanan avulla (alaikäisten lasten vanhemmat voivat lisätä lastensa profiilit omaansa) ja omassa profiilissa näkyy lisenssitiedot. Merkintä voimassaolevasta lisenssistä aktivoituu Suomisport-profiiliin heti maksun jälkeen.

Lisätiedot Skipassiasioissa:
Maastohiihto, mäkihyppy ja yhdistetty: Larissa Erola, larissa.erola(@)hiihtoliitto.fi, 040 744 7741
Alppilajit: Minna Karhu, minna.karhu(@)skisport.fi, 0440 211 024