Lumilajit liikuttavat

Lumilajit Liikuttavat on Suomen Hiihtoliiton ja Suomen Ampumahiihtoliiton yhteinen hanke, jonka tavoitteena on liikuttaa perheitä ja erityisesti lapsia monipuolisesti lumella uusin tavoin sekä kehittää eri lajien seurojen välistä yhteistyötä ja kouluyhteistyötä.

Lumilajit Liikuttavat -hanke koostuu erilaisista kokeiluista sekä materiaalien uusimisesta. Lumilajit Liikuttavat -hankkeeseessa on mukana hankeseuroja, jotka toteuttavat omalla paikkakunnallaan lajienvälistä yhteistyötä eri tavoin. Yhteistyömuotoja ovat erilaiset tapahtumat, opettajien kouluttaminen sekä lumilajikoulut. Hankepaikkakunnat ja -seurat löydät täältä.

Lumilajit Liikuttavat -hankkeen laaja-alaista toimintaa ovat mahdollistamassa Opetus- ja kulttuuriministeriö sekä Lasten Lumipäivät -kiertueen kumppanit, Lidl Suomi Ky, Lapland Hotels ja Audi.

Lisätietoja:
Henna Sivenius
henna.sivenius@hiihtoliitto.fi

Tapio Pukki
tapio.pukki@biahtlon.fi

Snow Moves! -project FIS Snow Kidz Winner 2016!
Vuonna 2014 Kansainvälinen Hiihtoliitto (FIS) palkitsi Lasten Mäkiviikko -kiertueen kolmanneksi parhaana lasten talviliikunta projektina osana FIS:n Snow Kidz-ohjelmaa, (osa FIS:n isompaa kampanjaa, jonka tavoitteena on tuoda lapset lumille ja lumiliikunnan pariin - Bring Children to the Snow). Keväällä 2016 FIS palkitsi koko Lumilajit Liikuttavat-hankkeen (Snow Moves!) voittajaksi samaisessa Fis Snow Kidz Award-kilpailussa ja tätä titteliä Tuisku saa seuraavat kaksi vuotta kantaa.

• Hankkeen kolmas vuosi starttaa kesällä ja nyt voi jo hakea Lasten Lumipäivien järjestäjäksi #lumilajit #lumipäivät hiihtoliitto.fi/uutiset/lumila… May 8 1:40 pm
  • Voihan huh ja VAU – kaiken kaikkiaan lähes 10 000 lasta liikkui Lasten Lumipäivillä! #lastenlumipäivät epressi.com/tiedotteet/urh… April 13 5:52 am
  • Wuhuu, vielä kerran mennään: Lasten Lumipäivät keskiviikkona 12.4. kello 15.45–17.30 Lapland Hotel Oloksella – be t… twitter.com/i/web/status/8… April 10 7:20 am
  • Koululaisten mielestä kiinnostavimmat liikutamuodot ovat lumilajit! Meidänkin mielestä ne ovat talvessa parasta!💪⛷️… twitter.com/i/web/status/8… April 7 1:02 pm