Lumilajit liikuttavat

Lumilajit Liikuttavat on Suomen Hiihtoliiton ja Suomen Ampumahiihtoliiton yhteinen hanke, jonka tavoitteena on liikuttaa perheitä ja erityisesti lapsia monipuolisesti lumella uusin tavoin sekä kehittää eri lajien seurojen välistä yhteistyötä ja kouluyhteistyötä.

Lumilajit Liikuttavat -hanke koostuu erilaisista kokeiluista sekä materiaalien uusimisesta. Lumilajit Liikuttavat -hankkeeseessa on mukana hankeseuroja, jotka toteuttavat omalla paikkakunnallaan lajienvälistä yhteistyötä eri tavoin. Yhteistyömuotoja ovat erilaiset tapahtumat, opettajien kouluttaminen sekä lumilajikoulut. Hankepaikkakunnat ja -seurat löydät täältä.

Lumilajit Liikuttavat -hankkeen laaja-alaista toimintaa ovat mahdollistamassa Opetus- ja kulttuuriministeriö sekä Lasten Lumipäivät -kiertueen kumppanit, Lidl Suomi Ky, Lapland Hotels ja Audi.

Lisätietoja:
Sandra Jutila

sandra.jutila@hiihtoliitto.fi

Snow Moves! -project FIS Snow Kidz Winner 2016!
Vuonna 2014 Kansainvälinen Hiihtoliitto (FIS) palkitsi Lasten Mäkiviikko -kiertueen kolmanneksi parhaana lasten talviliikunta projektina osana FIS:n Snow Kidz-ohjelmaa, (osa FIS:n isompaa kampanjaa, jonka tavoitteena on tuoda lapset lumille ja lumiliikunnan pariin - Bring Children to the Snow). Keväällä 2016 FIS palkitsi koko Lumilajit Liikuttavat-hankkeen (Snow Moves!) voittajaksi samaisessa Fis Snow Kidz Award-kilpailussa ja tätä titteliä Tuisku saa seuraavat kaksi vuotta kantaa.

• Hienoja uutisia Kiinasta! Suomalaista lumilajiosaamista arvostetaan, esisopimus yhteistyöstä allekirjoitettu. hiihtoliitto.fi/uutiset/suomen… September 7 12:38 pm
  • Hienoja uutisia #FIS:ltä! #pelastetaantalvet myös #lastenlumipäivät -kumppani viime vuodesta lähtien. Sanoma leviää! fis-ski.com/news-multimedi… September 7 8:24 am
  • This is great! Also Kidz Snowfun Tour continues co-operation with @ProtectWinters #snowkidz #bringchildrentotesnow… twitter.com/i/web/status/9… September 7 8:16 am
  • RT @HennaSivenius: .@Lumilajit tuotteet ovat visuaalisia ja hyvin mietittyjä ja seurojen on helppo markkinoida niitä. Ja hei lisää on tulos… August 26 7:16 am