Lasten Lumipäivät

Suomen Hiihtoliiton, Suomen Ampumahiihtoliiton ja suomalaisten lumilajien seurojen järjestämä Lasten Lumipäivät -projekti on jatkoa entiselle Lasten Mäkiviikolle. Lasten Lumipäivillä tarjotaan lapsille mahdollisuus liikkua ja kokeilla hyppäämistä sekä hiihtoa turvallisesti ja innostavasti. Lisäksi mukana tarkkuusharjoitteita sisältävä toimintapiste sekä lumipelejä.

Lasten Lumipäivien uutisia tämän linkin takana!

Hae Lasten Lumipäivien järjestäjäksi kaudelle 2017 - 2018

Tulevan talven aikana Lasten Lumipäivät -tapahtumia tuotetaan ympäri Suomea jälleen tiuhaan tahtiin.

Lasten Lumipäivät koostuu alakouluille suunnitellusta ohjelmasta. Alakoululaiset pääsevät osallistumaan kiertueelle tapahtumapäivien kautta. Tapahtumapäivät koostuvat rastipisteistä, joiden kautta lapset pääsevät tutustumaan lajeihin ja saavat nauttia positiivisista kokemuksista lumiiliikunnan parissa kisamakkaroita unohtamatta. Päiväkohtaiset ohjelmat toteutetaan yhdessä paikallisten mäki-, hiihto- ja ampumahiihtoseurojen kanssa. Lasten Lumipäivien laaja-alaista toimintaa on mahdollistamassa Lapland Hotels, Audi, Atria sekä Protect Our Winters (POW).

Vuonna 2014 Kansainvälinen Hiihtoliitto (FIS) palkitsi Lasten Mäkiviikko -kiertueen kolmanneksi parhaana lasten talviliikunta projektina osana FIS:n Snow Kidz-ohjelmaa. Snow Kidz on osa FIS:n isompaa kampanjaa, jonka tavoitteena on tuoda lapset lumille ja lumiliikunnan pariin (Bring Children to the Snow). Palkitsemisen avulla FIS:n tarkoituksena on tutustua ja tukea eri maiden parhaita projekteja sekä jakaa tietoa jäsenmailleen, miten hiihtolajien juniorityötä voidaan edesauttaa. Lasten Lumipäivät liittyy liittojen laajempaan Lumilajit Liikuttavat -hankkeeseen ja jatkaa Lasten Mäkiviikon viitoittamalla tiellä laajenpana kokonaisuutena lapsille ja perheille. Ja nyt keväällä 2016 FIS palkitsi koko Lumilajit Liikuttavat-hankkeen voittajaksi samaisessa Fis Snow Kidz Award-kilpailussa ja tätä titteliä Tuisku saa seuraavat kaksi vuotta kantaa.