Koulutusta opettajille

Opettaja, tervetuloa lisäämään asiantuntemustasi ja osaamistasi Lumilajeja opettajille -koulutukseen! Vastaamme tällä kokonaisuudella (koulutus ja materiaalit) opetussuunnitelmamuutoksen tuomaan tarpeeseen.

Lumilajien yhteiset opettajamateriaalit auttavat opettajia toteuttamaan liikuntatunteja uuden opetussuunnitelman mukaisesti pohjautuen perusliikuntataitoihin. Tuntimalliesimerkit ja opas helpottavat opettajia luomaan tunneista innostavia sekä antamaan oppilaille neuvoja kehittää liikuntataitojaan lumella. Muun muussa liukuminen ja tasapainoilu ovat mitä monipuolisemmin opetettavissa eri maastoissa suksilla erilaisten pelien, leikkien ja harjoitteiden avulla, paremmin kuin mikään muu laji. Lumiliikuntaan on helppo yhdistää monipuolista tarkkuusharjoittelua ja erilaisia välineenkäsittelytaitoja. Koulutukseen on sisällytetty monipuolisesti oppiaineiden integraatiota ja erilaisia sovelluksia. Lumilajeihin kuuluvat maastohiihto, ampumahiihto, mäkihyppy, yhdistetty ja suksicrossi.

Kolmen tunnin koulutuksen hinta on 30€/opettaja, sisältäen materiaalin ja opetuksen. Koulutuksen jälkeen jokainen osallistuja saa todistuksen osallistumisestaan. Paikkakunnittain voi olla poikkeuksia koulutuksen kustannuksista. Raportti lyhyesti Lumilajit Liikuttavat-hankkeesta ja liitot-seura-koulu-yhteistyöstä Sport.fi-sivuilla.
Tervetuloa mukaan koulutukseen!

Koulutuskalenteri

Lieksa, esite
Timitran Hiihtokeskus, ke 18.1. klo 14:30-17:30

Helsinki, esite
Paloheinä, ti 7.2. klo 15-18

Ylivieska, esite
Rannan koulu (Lampintie 23), to 9.2. klo 11:30-14:30

Vantaa, esite
Hakunilan urheilupuisto, to 16.2. klo 13-16

Oulu, esite
Rajakylän koulu, ma 20.2. klo 14-17

Hämeenlinna, esite
Ahveniston moottorirata, ti 21.2. klo 14-17

Ensi vuonna koulutuksia ympäri Suomen monella muullakin paikkakunnalla! Seuraa sivustoltamme uutisia.

Lisätietoja koulutuksista voit tiedustella seurojen yhteyshenkilöiltä.
Lumilajeja opettajille -koulutuksia voit tiedustella paikkakunnellesi Lumilajit Liikuttavat -hankkeen koordinaattori Sini Savolaiselta, sini.savolainen@hiihtoliitto.fi, 0405399486.