Ilmoittautuminen kilpailuihin

Osallistujat kilpailuihin ilmoittaa ja osallistumismaksut maksaa se seura, jota kilpailija tai joukkue edustaa. Kilpailija ei saa itse ilmoittautua kilpailuun eikä sääntöjen mukaan samalle päivälle useampaan kilpailuun. Kilpailun järjestävä seura vastaa, että kilpailuun ei oteta kilpailijoita, jotka ovat itse ilmoittautuneet.

Ilmoittautuminen on tehtävä kilpailusääntöjen mukaista ilmoittautumisjärjestelmää käyttäen. Ilmoittautumiseen on aina merkittävä yhteyshenkilön tiedot.
Ilmoittava seura vastaa, että ilmoitettavalla kilpailijalla on voimassa oleva kilpailulisenssi tai Skipassi.

Ilmoittautuminen on kilpailijaa sitova. Ilmoittautumisesta voi vapautua vain lääkärintodistuksen tai muun päteväksi katsottavan todistuksen perusteella.

Kilmo

Kilmo www.kilmo.fi on Nettitieto Oy:n ja Hiihtoliiton ylläpitämä palvelu maastohiihtokilpailuihin ilmoittautumiseen.  Kilmon käyttö sisältyy kilpailulupamaksuun.

Palvelu on tarkoitettu:
- seurojen kilpailuihin ilmoittajille kilpailijoiden ilmoittamiseksi eri maastohiihtokilpailuihin
- kilpailujen järjestäjille ilmoittautumisten hallittuun kokoamiseen sekä tiedostojen siirtämiseen kilpailujen ajanottajalle

Kilmoon rekisteröityminen

Kilmoon rekisteröidytään osoitteessa www.kilmo.fi täyttämällä etusivun linkin (ei tunnuksia > "pyydä tunnukset lisäämällä tietosi tästä") takana  oleva lomake. Lomake on tarkoitettu seurojen ilmoittajille, kilpailun järjestäjälle sekä ajanottajalle.
- Täytä tietosi tarkasti ja oikein, yhteystiedot näkyvät myös kilpailunjärjestäjällä ja hänellä voi olla jotain kysyttävää tekemistäsi ilmoittautumisista.
- Valitse itsellesi sopiva käyttäjätunnus ja salasana. Huomaa, että tunnusten on oltava kirjoitettuna pienillä kirjaimilla.
- Kirjoita ruudussa näkyvä kuvavarmenne
- Paina"Lähetä"-nappia.

- Lomake tulee liiton käsittelyyn, jossa tarkastetaan hakijan oikeus tunnuksiin seurajohdolta.
- Hyväksytylle hakijalle lähetetään viesti tunnusten aktivoinnista ja Kilmon ohjeet.

Kilpailukaudella marras-maaliskuussa käytössänne on myös Kilmo-tuki ma - pe klo 9 - 21 sekä viikonloppuisin la - su klo 10 - 14. Muinakin aikoina voi tavoitella, mutta jos numeroon ei vastata, niin laita sähköpostia/jätä viesti. Kilmoa hoitaa  Eeva Käyhkö, eeva@hiihtoliitto.fi, (08) 613 1110 tai 0400 586 392.