Mäkikouluohjaajan koulutus (8h)

Järjestämme tilauksesta  starttikoulutusta urheiluseurojen aktiivisille vanhemmille,  aloitteleville ohjaajille ja valmentajille sekä ohjaajiksi aikoville.

Koulutusohjelman rakenne

Osa 1 -­ Tervetuloa ohjaajaksi!
Perustietoa lasten urheilusta ja lasten kanssa toimimisesta, sekä vinkkejä ryhmän hallintaan ja harjoituskerran suunnitteluun. Soveltuu kaikkien lajien edustajille.

Osa 2 - Toimintaympäristönä mäkikoulu
Ensimmäisen osion antia sovelletaan mäkikoulun käytäntöön. Lisäksi luodaan katsaus lajin erityiskysymyksiin sekä hyppytekniikan perusteisiin.

Hinnat
Koulutuksen hinta 50 € / hlö (min 10 osallistujaa). Tilauksista kannattaa sopia hyvissä ajoin.

1 Taso valmentaja- ja ohjaajakoulutus

Koulutuksen tavoitteena on luoda valmentajille ja ohjaajille perusta yksittäisen harjoituskerran laadukkaaseen toteuttamiseen. Kouluttajina toimivat liikunnan ja urheilun ammattilaiset. Koulutuksen laajuus on 50 h koostuen ennakkotehtävistä, kontaktiopetuksesta sekä oppimistehtävistä. Lähestymistapa on kokonaisvaltainen ja käytännönläheinen.

Lajiosio
Kesto viikonloppu (pe-su) keväällä 2017.
Lajiosiossa painotetaan lajitekniikan, sekä harjoittelun lajinomaisten erityispiirteiden hallintaan.

Yleisosio
Koulutuskokonaisuus täydentyy suorittamalla vähintään 20 h liikunnan aluejärjestöjen yleisopintoja, joita on tarjolla keväisin ja syksyisin ns. VOK-superviikonloppujen yhteydessä ympäri suomen. Näin voit valita yleisopintojen ajankohdat ja oppisisällöt juuri itsellesi sopivaksi! Yleisopinnot soveltuvat kaikkien lajien edustajille. Lisätietoja saat lähimmästä liikunnan aluejärjestöstä.

1-tason osioiden suoritusjärjestyksellä ei ole merkitystä. Liikunnan alan ammatillinen tutkinto korvaa yleisosion.

Yhteystiedot alla.

Hinta
Lajiosion hinta täysihoidolla 160 €. Pelkkä koulutus 70 €. Hinnat sisältävät materiaalimaksun ja käyttöoikeuden lumilajit.fi oppimisympäristöön.
Yleisosion maksu hoidetaan liikunnan aluejärjestön kautta

2 Taso valmentaja- ja ohjaajakoulutus

Koulutuksen tavoitteena on luoda valmentajille ja ohjaajille perusta harjoituskauden mittaisen kokonaisuuden hallintaan. Kouluttajina toimivat liikunnan ja urheilun ammattilaiset. Koulutuksen laajuus on 100 h koostuen ennakkotehtävistä, kontaktiopetuksesta, leirijaksosta sekä oppimistehtävistä. Lähestymistapa on kokonaisvaltainen ja käytännönläheinen. Kurssin sisältö räätälöityy opiskelijan toimintaympäristön vaatimusten mukaisesti.

Yleisosio
Elokuun viimeinen vkl (pe-ma) urheiluopistoilla.
Lumilajien yhteinen osuus toteutetaan samaan aikaan Vuokatin ja Vierumäen urheiluopistoilla sekä Jämillä. Pääteemoja ovat mm.: kokonaisvaltainen valmennus, fyysinen harjoittelu ja testaus, henkinen valmennus, lihasjärjestelmä ja voimantuotto, lihashuolto ja vammojen ehkäisy, ryhmädynamiikka sekä taitojen oppiminen.

Leirijakso
Toteutuksesta sovitaan erikseen lajikouluttajan kanssa.
Käytännön toimintaa, havainnointia ja analysointia oman lajin todellisissa harjoitusympäristössä.

Lajiosio
Huhtikuu vk 16 (to-su) Vuokatissa.
Koulutuksen aikana hankittua osaamista tarkastellaan ja syvennetään oman lajin näkökulmasta. Lisäksi perehdytään lajitekniikoiden teoriaan, harjoitteluun ja opettamiseen.

2-tason osiot suoritetaan järjestyksessä. Valmentajan ammattitutkinto korvaa yleis- ja leiriosion.

päivittyy myöhemmin.

Hinta
Koulutuksen hinta täysihoidolla on 620 € (ilman majoitusta -20 %). Hinnat sisältävät materiaalimaksun (sis. VK-kustannuksen kirjan), lajikouluttajan etäohjauksen ja käyttöoikeuden lumilajit.fi -oppimisympäristöön. Hintaan ei sisälly leiriosion kuluja.

Pelkän lajiosion hinta on 300 €.

Lisätietoa koulutuksista

Jarkko Saapunki, nuorten maajoukkueen valmenteja, kouluttaja

jarkko.saapunki@gmail.com