Miten sinettiseuraksi?

Hiihtoliiton sinettiseuroilta edellytetään osallistumista "sinettiseuraksi"-prosessiin.
Sinettikriteerit uusiutuivat vuoden 2015 aikana ja vuodesta 2016 alkaen toteuteaan sinettiseura-auditoinnit uusien kriteerien mukaisesti.

Seura voi hakea keväällä 2017 alkavaan prosessiin seuraavasti:

1. Keskustelkaa seurassanne seuranne tilanteesta ja halusta kehittää toimintaanne
  2. Tehkää vapaamuotoinen hakemus uuteen sinettiseuraprosessiin liiton sinettiseuravastaavalle (Henna Sivenius). Hakemuksesta tulee käydä ilmi seuran halu kehittyä ja lyhyesti tämän hetkinen toiminta sekä nettisivut, joista löytyy lisätietoja seurastanne
  3. Seuran tulee sitoutua kolmeen (3) viikonloppuun vähintään 2 henkilön voimin. Vuoden 2017 prosessi alkaa 10.-11.6. ja jatkuu 16.-17.9 sekä yhden jakson verran myöhemmin syksyllä. Yksi koulutusviikonloppu kustantaa seuralle 65€/viikonloppu sisältäen täysihoidon. Mikäli seurasta osallistuu kolmas ja neljäs henkilö, kustantaa liitto heidän osuutensa koulutuksesta.

Valituilta seuroilta edellytetään:

• Osallistumista vuosittain Sinettiseurojen yhteistilaisuuteen Olympiakomitean järjestämään tai Hiihtoliiton sinettiseuratapaamiseen
  • Ohjaajien ja valmentajien koulutussuunnitelmaa
  • Ohjaajien,valmentajien ja seura-aktiivien kannustejärjestelmää, vuoden juoniorivalmentajan valitseminen
  • Vuosittaista raportointia seuran nuorisotoiminnasta

Valinnan jälkeen

• Sinetin luovutustilaisuus
  • Osallistuminen Sinettiseurojen yhteistilaisuuksiin
  • Sinetti on voimassa myöntämisen jälkeen kaksi (2) vuotta, jonka jälkeen suoritetaan tarkastus, ns. auditointi, ja tämän jälkeen voimassa kolme (3) vuotta
  • Sinettiseurojen ja liiton välinen yhteydenpito

Miten SHL huomioi omat Sinettiseuransa?

1. Olympiakomitean Sinetin käyttöoikeus = LAADUN LEIMA.
  2. Koulutusta ja yhteisiä tiedotus- / ideointitilaisuuksia nuorisovastaaville (1 - 2 krt/vuosi)
  3. Neuvontaa puhelimitse, sähköpostilla ja seuratapaamisilla

Hiihtoliiton sinettiyhteyshenkilö: