Jyväskylä

Kisajärjestäjät haikein mielin, mutta eteenpäin katsoen

Nuorten SM-hiihdot Jyväskylässä jouduttiin todella monen muun tapahtuman tavoin perumaan, kun hallitus antoi koronaviruksen leviämisen vuoksi suosituksensa yli 500 henkilön yleisötapahtumien sekä muiden ei-välttämättömien tilaisuuksien ja tapahtumien järjestämisestä.

Tapahtumaa oli odotettu kovasti ja sen eteen oli tehty valtavasti töitä. Terveys menee kuitenkin luonnollisesti kaiken edelle.

– Kyllähän vähän haikea mieli on perumisesta, mutta terveys on tärkein asia, kilpailunjohtaja Sami Hilden sanoo.

Kisaprojekti ei tällä kertaa mennyt maaliin asti, mutta Hilden haluaa koko organisaation puolesta kiittää Jyväskylän kaupunkia, Jyväslumi Oy:tä, majoitusliikkeitä ja muita yhteistyökumppaneita työstä tapahtuman eteen. Vaikka pettymys on kaikille asianosaisille suuri, Ski Jyväskylä katsoo järjestävänä seurana jo eteenpäin:

– On tässä jo tänä aamuna keskusteltu siitä, ettei heitetä kirvestä kaivoon. Katsotaan, jos jonkunlaista anomusta liittoon laitetaan. Seuraavia kisoja kohti, Hilden sanoi.

KILPAILUPAIKKA ON VAIHTUNUT VAAJAKOSKELTA LAAJAVUOREEN

SM-hiihtojen kilpailupaikka on vaihtunut heikon lumitilanteen vuoksi Vaajakoskelta Laajavuoreen. Kilpailukeskuksena toimii Scandic Laajavuori (Laajavuorentie 30, 40740 Jyväskylä) Lue lisää: https://www.hiihtoliitto.fi/uutiset/nuorten-sm-hiihdot-siirtyvat-jyvaskylassa-vaajakoskelta-laajavuoreen/

Julkaistu 6.3.2020

LISÄÄ MAJOITUSVAIHTOEHTOJA LISÄTTY

SM-kilpailuiden ajalle on sovittu sopimushintoja eri hotellien ja hostellien kanssa. Löydät majoitustarjoukset "Kilpailijoille" -välilehden alta, kohdasta Majoitus.

Julkaistu 21.11.2019

LATUKARTAT JULKAISTU

Sm-kisojen järjestelyt etenevät kovaa vauhtia, ja nyt kannattaakin jo vilkaista, mitä nettisivuilta löytyy. Ennen kaikkea tässä vaiheessa kannattaa jo tutustua latuihin, joilla Vaajakoskella tullaan hiihtämään. Kilpailijat - välilehden alta löytyvät latukartat Vaajakosken Savonmäen homologoiduista laduista väliaikalähtöä varten sekä alustava reittikartta parisprinttiladusta. Samoin sieltä löytyy vinkkejä majoittumiseen. Käykääpä tutustumassa!

Julkaistu 30.10.2019