Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot Laajavuoressa 9.5.2019.Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot Laajavuoressa 9.5.2019.

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry

Wanhat Hiihtoveikot ry on perustettu Jyväskylässä 19.9.1953 ja merkitty yhdistysrekisteriin 25.11.1953. Yhdistyksen nimeksi muuttui Jyväskylässä 1.6.2017 pidetyn vuosikokouksen päätöksellä Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry. Yhdistyksen tarkoituksena on toimia hiihtolajien entisten edustustason urheilijoiden, valmentajien, urheilujohtajien ja toimijoiden yhdyssiteenä hiihtourheilun kehittämiseksi.

Yhdistyksellä on vuonna 2019 noin 150 jäsentä kaikista Suomen Hiihtoliiton lajiryhmistä sekä ampumahiihtäjiä, paralympialaishiihtäjiä ja hiihtotehtävissä ansioituneita maajoukkuetason hiihtolajien valmentajia ja hiihtojärjestöaktiiveja. Yhdistys toivoo saavansa uusia jäseniä lisää entisistä kilpaurheilijoista.

Vuosikokous hyväksyy jäsenet sovittujen kriteerien mukaan johtokunnan esityksestä. Jäsenmaksu, jonka vuosikokous päättää, on 25 euroa. Vuosittain järjestetään vuosikokoustapahtuma, jonka yhteydessä on ohjelmaa.

Wanhojen Hiihtoveikkojen ja Hiihtosiskojen seuraava vuosikokous ja kesäpäivät ovat Jyväskylässä toukokuussa 2020, jolloin seuraavan kerran hyväksytään uusia jäseniä. Teema 2020: OK 1998 Nagano, MM 1999 Ramsau, ampumahiihto OK 1998 Nagano ja MM-kisat 1998 - 1999 sekä paralympia Nagano 1998. Tapahtumaan kutsutaan kunniavieraita.

Yhdistyksen jäsenet (säännöt 3§): Yhdistyksen jäseniksi pääsevät hiihtolajien (maastohiihto, yhdistetty, mäkihyppy ja alppilajit), ampumahiihdon ja parahiihdon entiset edustustason urheilijat, valmentajat, urheilujohtajat ja toimijat, jotka johtokunnan esityksestä vuosikokous hyväksyy. Käytännön alaikäraja on 50 vuotta.

Jäsenanomukset sihteerille vuosittain 30.4. mennessä.