Suomen maajoukkueet matkustavat kotiin kisapaikoilta tänään torstaina

Joukkue ei kilpaile mahdollisissa loppukauden maailmancupin kilpailuissa. Päätökseen vaikutti tilanteen paheminen nopeasti ympäri maailmaa. Yhdysvallat on jo sulkenut matkustajaliikenteen Eurooppaan. Kanada ei vielä ole tehnyt päätöksiä, mutta tilanne muuttuu jatkuvasti.

Myös muut maastohiihtomaajoukkueet ovat tehneet samansuuntaisia päätöksiä. Ruotsin, Britannian ja Tsekin joukkueet palaavat kotiin ja jättävät Québecin kilpailuviikonlopun väliin. Minneapoliksen osakilpailut peruttiin aiemmin ja Kansainvälinen Hiihtoliitto (FIS) tiedottaa muista muutoksista tulevien kilpailujen osalta mahdollisesti vielä tänään.

Myös mäkihyppääjät matkustavat tänään torstaina kotiin Norjasta, johon päättyi kauden maailmancup 2019-2020. RAW AIR Tournamentin osakilpailuista peruttiin Trondheim sekä miesten osalta Vikersundin lentomäen viikonloppu. Naisten Venäjän Blue Bird Tour oli myös peruttujen kisojen listalla. Slovenian Planican lentomäen MM-kilpailut 19.-22.3.2020 siirrettiin kilpailtavaksi ensi kaudelle. Keväällä niitä ei hypätä.

Yhdistetyn Continental Cup päättyi Venäjällä myös tänään. Joukkue saadaan Suomeen suunnitellun aikataulun mukaisesti.

Lisätietoja kilpailujen peruuntumisista Kansainvälisen Hiihtoliiton sivuilta.

Kuva: Lisa Gode