Lunta ladulle –olosuhdeseminaari Vuokatissa 29.6.2921

Lumilajien harrastamisen olosuhteet ovat nousseet puheenaiheeksi ilmastonmuutoskeskustelun vahvistuessa. Päättyneenä talvena Suomen valtasi ennennäkemätön hiihtobuumi, mikä osaltaan korostaa kansallislajimme vaalimisen tärkeyttä myös jatkossa.

Lajiemme olosuhteiden, lasten ja nuorten harrastamisen sekä kansakunnan hyvinvoinnin ja terveyden varmistamiseksi haluamme omalla toiminnallamme suojella talvia, mutta myös vauhdittaa niiden alkamista tulevien vuosien aikana. Siksi järjestämme jälleen Suomen Hiihtoliiton olosuhdeseminaarin, jossa pureudumme lumiolosuhteiden varmistamiseen – aina lumen säilömisestä ensilumenladun rakentamiseen ja rahoitusmalleista olemassa olevien case-esimerkkien jakamiseen.

Seminaari on suunnattu ensisijaisesti tahoille, jotka ovat miettimässä lumiolosuhteen varmistamista ensimmäistä kertaa ja toivovat konkreettista tietoa siitä, miten lähteä prosessissa liikkeelle.

Seminaari on maksuton.

11.00 Avaus ja tervetuloa: Hiihtoliiton puheenjohtaja Markku Haapasalmi
11.05 Hiihtoliiton olosuhdestrategia: Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Ismo Hämäläinen
11.20 Case Jyväskylä: Miten asiat tehdään Jyväskylässä
– Ski Jyväskylä: Teemu Vesala
– Jyväskylän Lumi Oy: Juha Tuikkanen
– Jyväskylän kaupunki: Anna-Leena Sahindal
12.20 Kysymykset ja keskustelu
12.30 Tauko ja verkostoitumista
12.50 Lumen säilömistekniikan uudet innovaatiot: Asso Erävuoma, Finnfoam
13.20 Kysymykset ja keskustelu
13.30 Vuokatin kokemukset ensi lumen ladusta: Jyri Pelkonen
13.50 Kysymykset ja keskustelu
14.00 Rahoitusmahdollisuudet: Opetus- ja kulttuuriministeriö
14.30 Kysymykset ja keskustelu
14.45 Yhteenveto: Ismo Hämäläinen
15.00 Päätös

Seminaari järjestetään Vuokatin Aateli Racen yhteydessä ja kutsumme seminaariin osallistujat seuraamaan myös huippu-urheilijoiden otteita kisatapahtumaan. Perinteiset hiihtäjien kesäkilpailut kokoavat maastohiihdon, ampumahiihdon, yhdistetyn ja hiihtosuunnistuksen huiput Vuokattiin.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen seminaariin on käynnissä, ilmoittaudu mukaan Suomisportissa. Ilmoittautumisaika päättyy keskiviikkona 23.6.2021 klo 23:59.

Artikkeli julkaistu ensimmäisen kerran 6.5.2021