Skandinavia Cup

Skandinavia Cup on maastohiihdon maailmancupin seuraavaa tasoa oleva kilpailusarja, jonka kilpailuja järjestetään Pohjoismaissa ja Baltian maissa (Suomi, Norja, Ruotsi, Viro ja Latvia). Skandinavia Cup on avoin kaikille FIS-lisenssihiihtäjille.

Skandinavia Cupin merkitys on jatkuvasti kasvanut. Kovatasoisten kilpailujen lisäksi osallistujille on porkkanana pääsy maailmancupiin. Cupin voittajat (nainen ja mies) saavat henkilökohtaisen osallistumisoikeuden seuraavan kauden maailmancupin ensimmäiselle jaksolle. Vastaavasti kauden aikana cupia johtavat (nainen ja mies) saavat osallistumisoikeuden aina seuraavalle maailmancupin jaksolle säännöissä sovitun aikataulutuksen mukaan.

Skandinavia Cupin osakilpailut ovat erinomainen tapa saada kansainvälistä kilpailukokemusta, ja kilpailujen kova taso antaa hyvän mittarin oman vauhdin kehittämiselle. Skandinavia Cup on myös maailmancupin kisojen jälkeen paras paikka antaa kansainvälisen tason näyttöjä. Kisoja käytetäänkin usein arvokisojen ja maailmancupkisojen tarkkailu- tai katsastuskisoina.

Skandinavia Cupin kotisivut

Skandinavia Cupin osakilpailut 2018 - 2019

14. - 16.12.2018 Östersund, Ruotsi
Sprintti P
10/15 km P
10/15 km V

4. - 6.1.2019 Vuokatti, Suomi
Sprintti V
10/15 km P
20/30 km V yhteislähtö

1. - 3.3.2019 Madona, Latvia
Sprintti V
5/10 km P
10/15 km V takaa-ajo

Ilmoittautuminen 22.2.2019 klo 15 mennessä Hiihtoliittoon, larissa.erola(@)hiihtoliitto.fi.
Ilmoita nimesi ja matkat, jotka hiihdät.
Osallistumismaksu 20 €/kilpailu maksetaan itse käteisellä kisatoimistoon viimeistään 1.3. ennen starttia tai pankkisiirrolla:
Name: Biedriba A-Madona
Reg. No. 40008187910