Uutisen päiväys

18.12.2013← Takaisin

Kalle Leinonen talviuniversiadien ski slopestyle-mestariksi

Freestyle-laskija Kalle Leinonen saavutti Suomen joukkueen toisen kultamitalin Trentinon talviuniversiadeissa. Slopestylen mestariksi laskenut Leinonen hallitsi kisaa aina karsintakierroksesta lähtien. Ensimmäisen kisalaskun pisteet 87,60 riittivät lopulta KuoSi Freestylen ja Jyväskylän yliopiston miehelle kisan voittoon.

Toiseksi sijoittui mainion toisen laskun turvin Puolan Szczepan Karpiel pistein 87,00. Leinosen kultamitalin myötä Suomella on kisoista nyt yhteensä viisi mitalia. Voittaja otti mestaruuden vastaan tyynesti.

- Hyvät fiilikset tietysti. Vedin aika iisisti enkä joutunut venymään. Olin luottavainen koko ajan voiton suhteen.

Kisan toinen suomalainen, Henri Koskelainen oli vielä ensimmäisen kierroksen jälkeen kolmantena, mutta putosi toisten laskujen jälkeen viidenneksi. Kova yritys ei tuottanut tulosta toisella kierroksella. Mies teki pari virhettä, jotka vesittivät mitaliunelman.

- Hauskaa oli kisata ja hyvät tunnelmat jäi. Toisen laskun vedin vähän riskillä, Koskelainen summasi.

Lähde: Opiskelijoiden Liikuntaliitto OLL.fi